Beställ tjänstgöringsintyg och arbetsgivarintyg

Här kan du som arbetar eller har arbetat inom Region Blekinge beställa tjänstgöringsintyg och arbetsgivarintyg.

Då behöver du ett tjänstgöringsintyg:

Ett tjänstgöringsintyg används för att styrka meriter till exempel vid ansökan om arbete eller utbildning och är det vanligaste intyget som beställs av medarbetare. Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om tidigare eller befintlig anställningstid. Vid timavlönad anställning anges även antalet arbetade dagar.

Då behöver du ett arbetsgivarintyg:

Din a-kassa och Försäkringskassan kan begära arbetsgivarintyg. Arbetsgivarintyget innehåller bland annat uppgifter om hur många timmar du har arbetat, vilken lön och olika ersättningar du har eller har haft, samt anställningsform och anställningstid.

Handläggningstid

Intygsbeställningarna behandlas i den ordning de kommer in och handläggningstiden är upp till 10 dagar. Intygen skickas per post till din folkbokföringsadress.

Kontakta Region Blekinges löneavdelning via telefonväxel 0455-73 10 00 om du har frågor om beställning av intyg.

Hittade du informationen du sökte?